GARTNER PROGNOZĖS APIE RINKODAROS ATEITĮ

Neseniai Gartner pasidalino savo prognozėmis apie rinkodaros ateitį. Verslo pasaulis žengia į 2024 m., rinkodaros srityje vyksta precedento neturintys pokyčiai, kuriuos skatina technologijų pažanga, besikeičianti vartotojų elgsena ir evoliucionuojanti verslo praktika. Gartner įvardijo 5 pagrindines prognozes 2024 metams, kaip keisis rinkodara. Šiame straipsnyje pateiksime savo nuomonę apie šias prognozes.

Prognozė Nr. 1:
Gartner prognozuoja, kad iki 2025 m. 50 proc. vartotojų gerokai apribos veiklą socialinėje medijoje.

Mūsų nuomonė:
Dabar tarp vartotojų stiprėja įsitikinimas, jog socialinės medijos kokybė krito per pastaruosius penkerius metus. Dezinformacija, toksiški vartotojai, aktyvi botų veikla, nekvalifikuotas DI naudojimas lemia kritusį pasitenkinimą socialine medija. Socialinė medija tapo per daug korporacinė. Dėl to socialinė medija yra mažiau sociali. Įrašus, kuriuose žmonės informuoja draugus ir šeimą apie savo gyvenimą, bėgant metams tapo sunkiau pastebėti, nes didžiausios svetainės vis labiau "korporatyvėja" ir propaguoja reklamos ir pardavimų turinį. Vis dėlto kokybės kritimas nėra lygiavertis visose platformose. Skirtingos platformos skirtingai valdo situaciją. Todėl ateityje mes matome, jog vartotojai tiesiog teiks pirmenybę skirtingiems socialiniams tinklams. Taip pat vartotojų ribos bendravimą socialiniuose tinkluose, sieks daug laiko skirti bendravimui su artimaisiais ir pažįstamais asmenimis, turės didesnį antipatiją pardavimų pasiūlymams bei ieškos sprendimų, kaip vartoti platformas be reklamų. Iš esmės, vartotojas keis savo elgesį socialiniuose tinkluose, jog turėtų geresnę patirtį ir sieks, jog jam būtų mažiau pardavinėjama.

Prognozė Nr. 2
Iki 2027 metų 20 % prekių ženklų sieks save diferencijuoti, kaip nenaudojantys dirbtinio intelekto savo versle ir produktuose.

Mūsų nuomonė:
Tarp vartotojų plinta nuomonė, kad DI gali skleisti klaidinančią ir neteisingą informaciją. Vis dėlto DI progresuoja sparčiais tempais. DI taikymas ilgainiui turėtų būti platus. 80 % rinkodaros vadovų ketina kitais metais didinti išlaidas DI (Accenture). 61 % marketingo specialistų jau dabar pripažįsta, jog naudoja DI chatbot’ams, programavimui, dizainui, turinio kūrimui ir prezentacijoms (Sapefrog Marketing Group). Dirbtinio intelekto automatizavimo dėka organizacijos sutaupo nemažai lėšų ir laiko (kai kurių tyrimų duomenimis, daugiau nei 50 proc.), dirbtinio intelekto vengiančios įmonės ilgainiui turės mokėti daugiau nei jį naudojančios konkurentės. Nors kai kurie rinkodaros specialistai gali rinktis tokį kelią, mes nemanome, kad toks požiūris yra tvarus.

Prognozė Nr. 3
Rinkodaros vadovai turės samdyti pažangesnes kompetencijas turinčius specialistus ir daugiau pinigų išleisti ant turinio bei kūrybinio turinio

Mūsų nuomonė:
Dirbtinis intelektas po truputį atlieka rūtinines užduotis rinkodaroje. Dėl to rinkodaros vadovai skatinami padaryti daugiau su mažiau. Absoliuti dauguma rinkodaros vadovų ilgainiui pasitelks dirbtinį intelektą, jog didinti produktyvumą ir mažinti kaštus. Tačiau, pakilęs produktyvumas sąlygos, jog bus didesnis poreikis turiniui ir sudėtingesnėms kūrybinėms užduotims. Taigi mažės poreikis pavaduojančių ir žemesnių kompetencijų pozicijų rinkodaroje ir augs poreikį specialistų su pažangesnėms kompetencijomis. Mes pritariame, jog rinkodaros veikla integruos DI ir bus didesnis poreikis atlikti sudėtingas užduotis, o ne rūtininius darbus.

Prognozė Nr. 4
Iki 2028 organinė paieška sumažės 50 %, nes vis daugiau vartotojų naudos DI grįstą paiešką.

Mūsų nuomonė:
Google paleido naują AI grįstą SGE (angl. Search Generative Experience) įrankį. Kai ieškosite temos naujojoje Google SGE, virš tradicinių dešimties mėlynos spalvos nuorodų paieškos rezultatų bus rodoma dirbtinio intelekto sukurto atsakymo santrauka ir nurodomos trys svarbiausios svetainės, kuriomis naudotasi kuriant atsakymą. SGE patirtis atrodo taip tarsi ji būtų reitinguojama į nulinę poziciją. Vis dėlto vietoj vieno atsakymo dirbtinis intelektas analizuoja kelių svetainių turinio fragmentus, kad parodytų išsamų atsakymą į paieškos užklausą. Priešingai populiariam įsitikinimui, tai reiškia, kad SGE nevogs jūsų srauto. Jei ką, tai suteikia kurėjams daugiau reitingavimo galimybių. Norint klestėti Google SGE, reikia ne tik primityviai orientuotis į raktinius žodžius. Svarbu, jog taptumėte svarbiausiu savo nišos autoritetu ir svarbaus turinio šaltiniu. Kadangi Google SGE vis dar yra ankstyvojoje stadijoje, rinkodaros specialistai ir SEO specialistai turi aktyviai tyrinėti, bandydami suprasti visas jos galimybes ir poveikį.

Prognozė Nr. 5
Rinkodaros vadovai taikys autentifikavimo technologijos, jog apsaugoti prekės ženklo generuota turinį

DI kelia tam tikrus iššūkius rinkodaros skyriams. Kūrybinės nuosavybė praradimas, šališkumas, įvairovės stoka, įžeidžiantis turinys. Svarbu rasti balansą tarp inovacijos ir etiško jos naudojimo. Dėl sparčios pažangos genų informacinių technologijų srityje organizacijos neturi sistemos ir geriausios praktikos, kad užtikrintų atsakingą naudojimą ir sumažintų riziką. Organizacijoms bus būtina sukurti specialią turinio autentiškumo funkciją ir parengti prekės ženklo apsaugos priemones. Teikdami pirmenybę skaidrumui, etikos gairėms ir į žmogų orientuotiems projektavimo principams, galime atsakingai išnaudoti dirbtinio intelekto sustiprinto kūrybiškumo galią. Keliaujant šiuo besikeičiančiu verslo pasauliu labai svarbu prisiminti, kad tikrasis dirbtinio intelekto potencialas slypi ne žmogaus kūrybiškumo pakeitime, o jo papildyme, kuriant simbiotinius santykius, kurie didina kūrybinės veiklos galimybes.

Apibendrinant galima pasakyti, kad gilinimasis į Gartner įžvalgas apie dabartines rinkodaros tendencijas buvo pamokanti kelionė, skatinanti apmąstymus ir analizę. Nors Gartner nustatytos tendencijos neabejotinai siūlo vertingas strategines kryptis, įmonėms labai svarbu pritaikyti savo požiūrį atsižvelgiant į unikalias aplinkybes ir tikslus. Kaip išreiškiau šiame straipsnyje, kaip bendra gija išryškėja pažangiausių technologijų, į žmogų orientuoto požiūrio ir gebėjimo prisitaikyti sintezė. Keliaudami po nuolat kintantį rinkodaros kraštovaizdį, įžvalgiai žvelgdami į šias tendencijas ir lanksčiai mąstydami neabejotinai užtikrinsime organizacijų sėkmę. Rinkodaros ateitis priklauso ne tik nuo pačių tendencijų, bet ir nuo mūsų gebėjimo jas apgalvotai ir kūrybiškai panaudoti, kad prasmingai užmegztume ryšį su savo auditorija. Leisdamiesi į šią dinamišką kelionę nepamirškime, kad rinkodaros esmė - užmegzti autentiškus ryšius, o tendencijos tėra priemonės, padedančios siekti šio amžino tikslo.

Augustinas Rotomskis
straipsnio autorius

Partneris, strateginis konsultantas, plėtros vadovas. IBV Group jis padeda verslams parengti ir įgyvendinti strategijas, kaip įsitvirtinti konkrečioje rinkoje. Taip pat jis organizuoja pardavimų veiklą užtikrindamas efektyvius skambučius ir susitikimus.